Recollida d’ajut per als refugiats sahrauís de Tindouf

IMG-20151101-WA0004

“CAMPANYA D’EMERGÈNCIA PELS CAMPAMENTS DE REFUGIATS SAHARAUIS”

Les pluges torrencials acompanyades de forts vents que han caigut  les últimes setmanes del mes d’octubre als campaments de refugiats saharauis han deixat uns grans danys.
El panorama després d’aquestes pluges és desolador, hi ha famílies que ho han perdut tot, les seves habitacions de fang i sorra han caigut o han quedat malmeses, les haimes s’han trencat i les seves escasses pertinències particulars s’han fos sota la pluja.
Més de 11.000 famílies han perdut la casa o la haima parcial o totalment a totes les Wilayas dels campaments. El campament de Dajla ha estat declarada zona en situació de catástrofe humanitària.
Es per aquest motiu que les Entitats Solidaries amb el Poble Saharaui han engegat una campanya d’emergència per poder ajudar-los a  reconstruir la seva vida quotidiana.
L’Associació Castelldefels Sàhara, entitat de Castelldefels que treballa pel poble saharui, davant aquesta greu situació als campaments ha engegat una campanya al municipi perquè  la ciutadania i les entitats col·laborin en la recollida.

Les accions que duran a terme són:
1/ Incorporació al blog www.sossahara.org,  on són presents les ong’s i entitats col·laboradores amb el poble saharaui a Catalunya.

2/ Es recollirà a diferents llocs del municipi, productes de primera necessitat davant la precària situació de les famílies sahrauís:
– Mantes
– Medicaments
– Aliments (Llegums, pasta, arròs, oli i lates de tonyina)

Per poder-ho portar a terme s’estableixen diferents punts de recollida al municipi de Castelldefels, oferts per Entitats de Castelldefels, així com Restaurants i Empreses.
La recollida es realitzarà fins el dijous 19 de novembre als diferents punts de recollida.
A partir de llavors l’Associació, acompanyat de voluntaris que vulguin participar faran el embalatge per portar-ho  al magatzem central a Catalunya establert a Vilanova, i d’allà fins als campaments de refugiats.

3/ Es recolliran aportacions econòmiques per ajudar directament a les famílies afectades per començar a reconstruir la seva vida quotidiana.
S’ingressaran directament al número de compte:
ES ES46 0081 0050 1300 0136 4942
Es transferirà a la Mitja Lluna Roja, qui és qui coordina tota l’ajuda als Campaments.

4/ Es realitzaran activitats per tal de fer recollida tant material com monetari. La Entitat Roda destinarà la castanyada a la recollida de productes pels campaments de refugiats saharauis.

5/ Companys del sector sanitari també faran una aportació destinada als campaments de refugiats.

6/ Es realitzarà difusió en els diferents mitjans locals tant de la situació actual dels campaments com de la caravana d’emergència engegada.

L’Associació Castelldefels Sàhara agraeix la col·laboració ciutadana que està rebent a l’inici de l’organització de la campanya d’emergència.

CARTELL AJUT A CAMPAMENTS PLUJES OCTUBRE 15